zaterdag 15 december 2012

Onverwacht lekker vrij...

Goedemorgen allemaal,

Ik heb gisteren een heerlijke dag gehad, s' ochtends kreeg ik te horen dat ik lekker uit mocht slapen.....en dat heb ik ook gedaan!

Ik ben daarna mijn kamertje in gegaan en ben achter mijn naaimachine gedoken om toch weer het een en ander af te gaan maken. Wat voelt dat toch lekker.



De blokjes zitten aan elkaar, en er zit een randje omheen, nu nog quilten dan is ook dit projectje klaar.

Tussen de middag kwam Yoni thuis met 4 vriendinnen, dus die heb ik voorzien van voedsel en vocht, met Levi nog even snel wat spulletjes gehaald om een kerststukje te maken op school. Hij zei namelijk om 07:56
Oh ja mam, ik moet oase mee nemen voor een kerststukje........grrrrr!

Maar alles is op zijn pootjes terecht gekomen, en hij heeft een prachtig kerststukje voor zijn moeder gemaakt.

Het is natuurlijk bijna Kerstmis en ik vond nog twee blokken van de Scandinavian Christmas, waar ik niets meer mee gedaan had.
Ik ga straks even vulling halen op de zaak en dan kan ik ook deze twee af gaan maken.






Het zijn echt hele leuke blokken, zonde om er niets mee te doen.
Ik ben de laatste jaren aan zoveel dingen bezig geweest, wat ik eerlijk gezegd niet echt meer in mijn geheugen terug kon vinden. Maar goed jullie zien het, ik ben lekker dingen aan het afmaken, en dan heb ik weer lucht in het hoofd. Ook heb ik nog een heleboel kleine borduurtjes liggen, waar natuurlijk iets mee moet gaan gebeuren.

En soms ineens is het er......een idee?




Ik ben er blij mee, mijn man vroeg gisteren heel subtiel....joh schat waar laat je het allemaal, ik heb al zoveel voorbij zien komen de afgelopen dagen...
Hij heeft wel een beetje gelijk, maar ik kan moeilijk afscheid nemen van dingen die zelf gemaakt zijn.....en jullie?

Tijdens ons quiltweekend in Rijp Wetering, heb ik een start gemaakt met dit huisje, een patroon van Simone van Soed Idee. Ook die heb ik afgemaakt, ik had ook nog ooit hele schattige houten klosjes zelf geverfd en beplakt met mooie stofjes, die kon ik er nu ook leuk in verwerken.



Wat een productieve dag vinden jullie ook niet, en het geeft ook ruimte in het hoofd, maar ook in de kast....hahahha!

Ik ga nu even naar de zaak om de quilts van Agnes af te geven, en een stukje vulling te halen, dan weten jullie wel wat ik vanmiddag aan het doen ben.....quilten, quilten en nog eens quilten!!!

Fijn weekend allemaal,
Groetjes Janine

1 opmerking:

Marina Fluit zei

Heerlijk als je weer dingen afhebt he Janine, weet hoe het werkt, je begint aan zoveel dingen, sommige dingen als voorbeeld. Maar de tijd om alles af te maken heb je niet met een winkel erbij! Heerlijk beetje leger in je hoofd en je kast.... en lekker quilten, dat kan je zo enorm goed!
Groetjes
Marina Fluit

Quilt A-Long "Birds around the World"

Ik ga jullie wat vertellen over mijn nieuwe project “Birds around the world” Weet je nog, een paar jaar geleden; de hype om quilts te mak...