donderdag 13 december 2012

Nog anderhalve week.

Goedemorgen allemaal,

Brrrrr, wat is het koud vanmorgen zeg!
Toch heeft het wel weer wat, s'avonds openhaardje aan, waxinelichtjes en de kaarsjes aan.
Wij hebben besloten dit jaar geen kerstboom neer te zetten, omdat wij er lekker met de 
caravan tussen uit gaan. Wij versieren gewoon de caravan een beetje en zetten dan buiten wel een klein boompje neer. 

Ik ben bezig om de tops die nog gequilt moeten worden, volgens planning af te maken, En kan dan met een gerust hart op vakantie. In januari liggen er weer heel wat tops op mij te wachten. 
Afgelopen week heb ik de top van Ineke gequilt en die is zo geworden.....


Misschien zijn er een aantal van jullie die een tip 
hebben voor Ineke, Er zitten vlekken in van z'on 
blauwe wateroplosbare stift, ze heeft al geprobeerd 
om het weg te halen maar er komen toch weer 
vlekken terug. En het is zo jammer want ze gaat 
de quilt ook nog eens weggeven aan een vriendin.
Alle tips zijn welkom.





Nu op dit moment ben ik bezig met een prachtige 
top van Alize, zij is begonnen met een mooi 
borduurwerk in het midden, en heeft daar een 
prachtig patroon omheen gemaakt. 
De kleuren zijn ook heel erg mooi.
Na deze quilt heb ik er voor dit jaar nog 1 te doen, 
dat is een medaillon-quilt. Die laat ik jullie zien als ik er mee bezig ben.

Ik wil nog even melden dat de mensen die voor vrijdag 21 december nog een vaste afspraak maken om hun top te laten quilten krijgt ook nog 20% korting op het Quilten.
AFSPRAAK MAKEN

Afgelopen week ben ik voor mijzelf ook nog wel lekker bezig geweest hoor, ik heb namelijk weer een project wat al een poosje lag afgemaakt. Ik liet hem aan mijn dochter zien, en die zij gelijk tegen mij......oohhhhh mam wat zal die mooi passen he aan mijn muur in mijn kamer.......! ingepikt dus!



Dit quiltje heb ik gemaakt met vilt van Cinnamon Patch, en heb alles geborduurd met het wollen garen van Aurifill, het was zo leuk om te doen, ik zat er een beetje tegenaan te hikken, maar ben er nu toch blij mee.

Tja, en verder zijn wij hier op de zaak een beetje aan het afbouwen naar de vakantie toe. mensen willen op dit moment geen schilder meer over de vloer voor de kerstmis, want alles moet spik en span zijn.
Dus zijn onze mannen druk bezig om mijn nieuwe atelier te maken, en het wordt heel erg mooi.

Afgelopen dinsdag hebben wij nog de kinderen uit de klas van Yoni in groepjes van 8 op de zaak gehad. Ze mochten allemaal hun zelfgemaakte kerstboom (bij de Formido) bij ons in het bedrijf schilderen.
Dat was natuurlijk een groot feest....even een uitje....geen school! ze zijn zo lekker bezig geweest wij hadden hier een heel bos met 26 kerstbomen staan. Ze staan nu mooi te zijn bij Yoni op school.



Dit was het weer voor even, Ik wens iedereen een hele fijne dag toe.
Groetjes van mij, Janine


4 opmerkingen:

Wilma Kuin zei

Wat een mooie foto´s laat je weer zien,...

Ageeth Dorsman zei

Hoi Janine, Tip voor de vlekken van de
blauwe stift (w.s. toch enigszins overheen gestreken, want het gaat er
met koud water altijd uit...): spoelen, spoelen en nog eens spoelen.
Laat de quilt een dag of nacht in een
lauw/koud bad (of kuip, die ruim genoeg is) staan, dat is de enige
mogelijkheid om het eruit te krijgen. Veel succes (en laat me
even horen of het werkte...)
Groetjes van Ageeth



Quiltswaen zei

Hoi Janine,

Misschien de tip! Gebruik wat nagellak remover voor de vlek, wees wel voorzichtig!
Succes! groetjes Ingeborg
En een fijne vakantie!

lia zei

Gebruik zelf altijd de Prym aqua trickmarker (blauw) en heb nog nooit problemen gehad. Als het met water niet gaat gewoon een keer wassen (met voor de zekerheid een color catcher erbij). Mijn ervaring is dat alles dan weg is. Succes Lia

Quilt A-Long "Birds around the World"

Ik ga jullie wat vertellen over mijn nieuwe project “Birds around the world” Weet je nog, een paar jaar geleden; de hype om quilts te mak...