donderdag 18 juli 2013

Nog een Ambacht.....

Er is niet veel meer wat nog echt met de hand wordt gedaan, maar quilten en handwerken is er natuurlijk wel 1 van, maar ik wil jullie nog is wat anders laten zien, schilderen is ook een ambacht. en op dit moment zijn wij druk bezig met allerlei buitenklussen, 
prachtig schilder-weer....al zeg ik het zelf!

Buiten deur in Brielle

Buitendeur in Hellevoetsluis

Sausen van een trappengat in een fabriek op de Maasvlakte.

Prachtig pand op de Turfkade in Brielle

En ik doe weer hele andere dingen maken met verf, 
op mijn manier vind ik dat ik ook lekker bezig ben....toch!

Sierlijsten en ornamenten, verkopen wij in de showroom, 
maar is natuurlijk heel kleurrijk als je het schildert!

Dit is het uiteindelijk geworden.


en natuurlijk mijn eigen geschilderde houten labels, en het kastje eronder
was oorspronkelijk ook helemaal anders van kleur.


 Detail L@BELS

Zo zie je maar hoe iedereen op zijn eigen manier bezig is, en ik vind het heerlijk.

Mijn man is weer met hele andere dingen bezig, die is van de zonwering, ook een soort ambacht
want het wordt opgemeten en gemonteerd door zijn eigen handjes. En met dit mooie weer kunnen de handjes aardig wapperen...

Markiezen opgehangen in de binnenstad van Brielle
    
Facetlights gemonteerd in Brielle

Strings gemonteerd in Oostvoorne

En Woodwave in Rockanje.

Hoe zeggen we dat, doen wat je leuk vind is belangrijk. Plezier hebben in je vak, wie wil dat nu niet.

Groetjes van mij, Janine

3 opmerkingen:

Ineke zei

Heel erg mooi, de deuren en het markies, prachtig! Zo heeft iedereen zijn hobby en is er lekker mee bezig!
Groetjes, Ineke

Ineke zei

Maar ook je labels zijn erg mooi!!!
*Ü*

Quibi zei

Allemaal ambachten en je hebt helemaal gelijk: niks is belangrijker dan doen wat je leuk vindt!!
Gezellig om je even te zien van de week

Quilt A-Long "Birds around the World"

Ik ga jullie wat vertellen over mijn nieuwe project “Birds around the world” Weet je nog, een paar jaar geleden; de hype om quilts te mak...