donderdag 29 november 2012

Het gaat buitengewoon goed.

Willy is geopereerd, en het is heel erg goed gegaan.
Het heeft iets langer geduurd als normaal, maar de pijn is grotendeels weg,
beetje beurs natuurlijk. Gisteravond ben ik bij haar geweest,
en daar zat ze dan hoor, heel parmantig in haar supersonische verstelbare stoel.
Ze liep alleen met krukken, ik verbaasde me erover dat het allemaal zo snel is gegaan.
Vandaag gaat ze alleen maar met stokken lopen, en morgen middag mag ze weer naar huis.
en moet dan rustig aan verder revalideren.

Ik was samen met Levi naar haar toe gegaan en we hadden een mooi cadeautje gekocht voor oma.
Een beetje symbolisch.....het was een Trollbeads kraal (waar ze helemaal gek van is)
een zilveren met de betekenis "VERANDERING"

Een nieuwe heup,
Geen pijn meer,
Geen winkel meer,
Heel veel vrije tijd,
Afscheid genomen van het werkende leven.
Veel meer genieten van haar naaimachine.
Meer tijd voor vriendinnen.
enz.enz.

Ze krijgt meer tijd om haar zus bij te staan, die mag waarschijnlijk half januari naar huis.
Ze heeft dan 8 maanden in een revalidatiecentrum gezeten.
Dus Willy kan er dan weer helemaal voor haar zijn.

Ook kan ze zich helemaal verheugen op de komende Family and friendsday.....want bij haar staat namelijk de kerstboom al, en we doen altijd het weekend voor kerstmis gezellig bij elkaar komen.
Ze heeft een groot huis en daar passen heel veel mensen in. Iedereen maakt wat lekkers Theo en Willy zorgen voor de drank en de Quiche (geloof ik) en zo komen wij de dag wel door.
Ik weet niet of het bezoek van de vertel-engel erin zit. maar dat zullen wij vanzelf wel zien. Stiekem hoop ik het wel.....maar goed, je kunt niet alles hebben....toch?
We hebben weer een heftig en turbulent jaar achter de rug. maar zijn heel erg blij dat we toch deze dag gezamenlijk kunnen vieren.

Want er gebeuren natuurlijk ook hele leuke en bijzondere dingen in zo'n jaar. Afgelopen maandag heb ik dat zelf mogen ervaren. Het was bijzonder, maar ook raar, en toch voelde het heel erg goed. Het is dus een teken dat er toch ook hele mooie momenten kunnen zijn. En die moeten wij koesteren.

Groetjes en alvast een heel fijn weekend.
Janine

2 opmerkingen:

Lida zei

Fijn dat je een goed bericht kunt geven en ze er goed door gekomen is, ik wens haar een snel herstel en jij ook sterkte, groetjes
Lida

Evy en Petra zei

Ah, super om te lezen dat het allemaal goed is gegaan. Nu nog echt ook de tijd nemen om weer echt "op de been" te komen.

Veel oefenen op een voetpendaal van de naaimachine is vast een goede oefening toch? :)

Liefs,
Evy

Quilt A-Long "Birds around the World"

Ik ga jullie wat vertellen over mijn nieuwe project “Birds around the world” Weet je nog, een paar jaar geleden; de hype om quilts te mak...