donderdag 1 december 2011

Creativiteit zit echt nog wel in kinderen

Goedemorgen allemaal,

Poehee, dat was laat gisteravond, ik heb een verrassingsavond voor Willy georganiseerd. Ze wist lekker van niets....en daar kan ze slecht tegen.
Ik heb alleen tegen haar gezegd dat ze woensdagavond vrij moest houden, en zij nam klakkeloos aan dat wij naar de bioscoop zouden gaan, naar de film Nova Zembla.......dus heb ik haar in die waan gelaten.

Maar wat ik wel geregeld had, was ......een gezellig etentje met een aantal gezellige meiden. We waren met ze zevenen, ik had tegen de dames gezegd waar ze heen moesten gaan en hoe laat. En wij zouden dan iets later aankomen, want normaal heeft die pikneus altijd alles door....maar wat nu zo grappig was, ik kwam al die meiden lopend tegen, en moest dus allemaal smoesjes verzinnen zodat Willy ze niet zag....en dat is best lastig.
Eenmaal geparkeerd in de garage zijn wij even een drankje gaan drinken bij Café Floor, en daarna richting Sumo het Sushirestaurant gegaan.
Waar wij dus alle dames tegenkwamen....het was een hele verrassing voor haar, en ik geloof.....dat ze het heel erg leuk heeft gehad.

Het was een hele gezellige avond.

Ja en nu mijn avontuur met de groepen 5 en 6.
In èèn woord SUPERGEZELLIG! Wat een creative meiden zeg en een hele leuke groep. Ze zijn allemaal vrijwel direct aan de slag gegaan toen ze binnen kwamen, want ze moesten toch wel een hoop doen.
Ze zijn allemaal aan de gang gegaan met het maken van hun eigen fotolijstje, van stof uiteraard. En ze hebben geleerd om van vilt een leuke bloem te maken en te versieren...

De meiden vonden het erg gezellig, en leuk want ze mochten met hun vingers in de lijm!!!!!!!!! En ze mochten al hun troep lekker op de grond gooien, als ze het aan het einde van de middag maar weer op ruimden.

Ik heb een aantal keer gehoord, zo cool man, van mama mag dat niet!
Hahaha...(lol).

Aan het einde van de middag zijn de meiden met zijn allen op de foto geweest, en hebben nog even een leuke kerstkaart gemaakt om de tijd vol te maken.



Toen ze allemaal klaar waren, is er gezamenlijk opgeruimd, de èèn de scharen de ander de pennen de volgende vegen, dat wilde 7 kinderen, dus de vloer is nog nooit zo schoon geweest.....!

Woensdagmiddag 25 januari 2012 komen de groepen 7 en 8.
En de komende vier datums daar op zijn ook al gevuld, wat wil je nog meer met zulke enthousiaste kinderen.
Ik ben zo blij dat ik dit gedaan heb, want het is altijd leuk om te zien als iemand het naar haar zin heeft. En als je dan daarna nog gebeld wordt door een aantal moeders die even wilde zeggen dat haar dochter het ontzettend gezellig hebben gehad, nou dan kun je spreken van een geslaagde dag.

Groetjes van mij, Janine

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat vraagt om een herhaling, goed gedaan.

Esse-Riekje zei

Heerlijke verhalen en zo fijn dat je er zo'n succes mee hebt ...

Judith zei

Helemaal super, en wat heerlijk dat je er zelf ook zo'n dosis energie van krijgt!

Berna en ik hebben de Camelot gepost!

Quilt A-Long "Birds around the World"

Ik ga jullie wat vertellen over mijn nieuwe project “Birds around the world” Weet je nog, een paar jaar geleden; de hype om quilts te mak...