maandag 19 september 2011

Een ervaring rijker


Wij zijn weer veilig thuis aangekomen, wat is dat toch altijd weer een rustpunt zeg! Na alle indrukken en ervaringen, ben je na zo'n weekje wel helemaal totolos. Ik ben gisteravond heerlijk tegen mijn mannetje aan in slaap gevallen, en was compleet van deze planeet terecht gekomen in een andere planeet. Wat ga ik in hemelsnaam als eerste maken......
Ik zie kleurtjes, malletjes, stipjes. Streepjes, driehoekjes, applicaties enz enz
De vraag of ik inspiratie op gedaan heb is dus overbodig.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen inspiratie op gedaan heb van de quilts die daar hangen maar van de boeken die ik heb gekocht.
En welke zijn dat dan wel.....hou je vast!! Ik ben potje los....



Gewoon een mooi boek om meer te weten te komen over de Amish, het is echt een lees en kijk boek, waar geen quilts in staan, maar wel leerzaam.




Het Millefiori boek, wij zijn naar een prachtige tentoonstelling geweest met dit soort antieke quilt, maar ook de nieuwe versies, echt prachtig.




Het boek van 1776 Quilt, ook een boek met diverse technieken zoals appliqueren en patchen en vooral het combineren daarvan,
Maar mooi kleur gebruik, en hele mooie ouderwetse applicaties.

En dan het boek waar ik speciaal voor gegaan was en hoopte dat het daar zou zijn tijdens de lezing die wij zouden volgen bij Anette Gero.
Ik had voor dit boek echt gespaard want het is een bizar duur boek, maar het is iedere bladzijde waard!!!



De lezing was leuk om mee te maken, Anette is een hele lieve vrouw en haar man was ook een schatje, je zou hem haast mee nemen.

Ook hebben wij nog een tentoonstelling bezocht met antieke quilt van Mary Kovall, zo ontzettend mooi. Daar heb ik een aantal antieke lapjes gekocht.
Ik kon het niet laten...

De volgende antieke tentoonstelling was ook adembenemend mooi.



Ook deze meneer (Jan) was een schatje. Wij hebben daar (Heidi, Diana en ik) antieke blokken gekocht. Het was net een ruilverkaveling. Geweldig om te zien.


En dit is wat ik daar gekocht heb, ik weet al hoe ik het ga verwerken, maar dat zien jullie tegen die tijd wel...



Ze zijn al heel erg oud, er werd gezegd omstreeks 1848 zijn de mandjes en de sterretjes zijn van omstreeks 1890 ik ben er zo blij mee.

Ja en verder heb ik nog wat mooie lapjes gekocht bij hele lieve collega's die ik daar weer eens gezien heb. Ik heb een heleboel bekende gezien, dat is zo grappig, je bent relatief ver weg maar allemaal daar met dezelfde missie
Quilts en lapjes......

Nou mensen ik ga heerlijk aan een kopje thee, mijn kindjes komen thuis van school om een boterhammetje te eten. Dus ik ga even de lunch maken.

Groetjes van mij, Janine

3 opmerkingen:

Bizzy Martine zei

Hoi Janine, het was leuk jullie te ontmoeten bij Kristel Salgarollo. Ik weet zeker dat jullie een paar leuke dagen hebben gehad. Zoals één van jullie zei "ik ben met vrienden" Ik ben sinds gisterenavond laat ook weer thuis en heb vanmorgen eerst mijn blog bijgewerkt. Groetjes, Martine

Anneke van Diggelen zei

Heerlijk om op jullie blogs gelezen te hebben, dat jullie een leuke,mooie maar ook weer een vermoeide dagen hebben gehad!!
Vooral Willy wat ik op de foto gezien heb heerlijk in het zonnetje liggen.
En toch weer aankopen gedaan! Ook al zou er niks gekocht worden?(ha,ha het vlees is toch weer zwak geweest)
Geniet maar van je mooie boeken.


Groetjes Anneke

Diana zei

Ben jaloers op het Australische quiltboek, kan het nergens vinden en is me online ook nog niet gelukt. Maar ach, dan heb ik tenminste iets om van te dromen.
Het 1776 boek heb ik wel al een tijdje en ook die vind ik prachtig. Geniet nog maar lekker na van de heerlijke dagen.

groetjes,
Diana

Quilt A-Long "Birds around the World"

Ik ga jullie wat vertellen over mijn nieuwe project “Birds around the world” Weet je nog, een paar jaar geleden; de hype om quilts te mak...