maandag 9 mei 2011

Wij zijn weer thuis...

Ik begin natuurlijk met iedereen een hele fijne dag te wensen.
Ik heb jullie een heleboel te vertellen, dus neem een kopje koffie of thee
 en ga er even voor zitten.


Afgelopen dagen zijn wij met de winkel tijdens de OEQC tentoonstelling in Veldhoven geweest.
Vele van jullie heb ik daar gezien, maar natuurlijk ook heel veel niet. Voor diegene die wel geweest zijn,
die hebben kunnen zien dat wij vanaf morgen in onze winkel de echte originele
 Ierse Donegal Tweed zullen gaan verkopen, Ik ben daar ontzettend blij mee en het zal een hele mooie plek krijgen in de winkel, het heeft een hele warme uitstraling en past eigenlijk in ieder interieur. De prijzen van de pakketten zijn 60,00 euro en daar zit genoeg stof in voor een èèn persoons bedquilt of te wel 1,40 x 2,00 m. Er zijn diverse kleuren combinaties, en uiteraard wordt de voorraad altijd weer aangevuld. Hieronder zomaar even een paar foto's van een aantal Tweedquilts.




De quilt hierboven is geïnspireerd uit het boek van Sue spargo.


Er zijn uiteraard ook hele leuke kleine pakketjes te koop in de winkel en die zijn 10,00 per stuk dit bestaat uit een aantal prachtige zelfgeverfde tweedstoffen (door Pauline).


Misschien zijn er een hoop mensen die Pauline al eens ontmoet hebben, zij woont in Ierland en zorgt ervoor dat de Tweed stoffen naar Nederland komen. Ik heb Pauline en Jeannette ontmoet in Vijfhuizen afgelopen februari, en heb toen ook 2 prachtige bundels tweedstof gekocht, en heb haar toen gevraagd of er een mogelijkheid was om deze mooie stoffen bij mij in de winkel te mogen verkopen. Ik was natuurlijk niet de enige die die vraag gesteld had, en dus hebben de dames daar eerst eens een nachtje over geslapen.
Uiteindelijk kreeg ik te horen dat ik degene was die de tweedstoffen mocht gaan verkopen, en ik was daar helemaal gelukkig mee. Ik vind het dus een eer dat ik aan iedereen mag vertellen dat ik dit mooie product verkoop in de winkel. 


Er is heel veel vraag naar Cursussen met de Tweedstof, 
die komen eraan in het lesprogramma van September, 
dus nog heel even geduld....


Het volgende wat ik jullie wil vertellen is .....................
Ook weer een heel verhaal.............
Ik zal het proberen kort te houden.............


Wij (mijn man en ikzelf en uiteraard de kinderen) hebben besloten ons huis uit de verkoop te halen, en lekker te blijven zitten waar we zitten. Wij gaan het huis lekker opknappen van boven tot beneden, de kinderen krijgen allebei een hele nieuwe kamer enz. enz. Wij gaan dus niet op het Scharloo wonen, waar eerst de winkel was. Hier gaat natuurlijk een heel verhaal aan vooraf, maar dat zal ik jullie allemaal besparen. Mijn schoonouders hebben een heel leuk huisje gezien in de binnenstad van Brielle, zij gaan dus wel verhuizen.
Ik zal een reden geven waarom wij dit besloten hebben, voordat er allemaal wilde verhalen de ronde gaan.
De buurman geeft gèèn toestemming om een klein stukje grond te kopen achter het huis, zodat er grotere ramen en een deur in gemaakt konden worden. En mijn schoonouders gaan niet als een mol onder de grond wonen zonder enig daglicht.


Maar nogmaals wij hebben er allemaal vrede mee en wonen straks
met veel plezier weer in onze nieuwe huisjes.


Ik wil dit even aan jullie vertellen, omdat een heleboel mensen wisten van onze plannen,
En via deze weg bereik ik heel veel mensen.


En verder wil ik jullie vertellen dat Willy nog de gehele week op de tentoonstelling in Zierikzee staat met de winkel, de tentoonstelling is zeker de moeite waard om even een kijkje te nemen. Voor foto's  kunt u een kijkje nemen op onze website www.quiltgebeuren.nl 


Mijn quilt zal daar ook hangen, voor degen die niet in Veldhoven geweest zijn.
de patronen zullen daar ook zijn.


Verder heb ik voor vandaag geen nieuws en jullie horen morgen weer wat van mij.


Groetjes van mij, Janine

5 opmerkingen:

Roos zei

Geen nieuws, nou het was toch weer een aardig blogje vol Janine;o)
Ik heb je quilt in Veldhoven zien hangen en ik moet je eerlijk zeggen, ik vond hem geweldig hoor, al die ieniemini stukjes, Petje af.
Groetjes en sucses met jullie aanstaande verbouwing. Groetjes Roos

Lida zei

Fijn dat jullie nu een besluit genomen hebben waar iedereen blij mee is! En de kinderen zullen vast genieten van hun nieuwe kamers! Ik vond je quilts in Veldhoven schitterend en ben blij dat ik nu weet waar ik die schitterende stoffen kan kopen en ja jouw quilts zagen er prachtig uit! Ik wens Willy veel pleizer in het Zeeuwse en jij een fijne dag, groetjes
Lida

Miranda zei

Wat was het weer heerlijk!
Mijn eerste tweed pakketje is binnen...en nu gauw verder peotsen zodat ik straks weer lekker verder kan.

Unknown zei

Ik vind het nog steeds jammer dat ik er niet heen ben geweest, maar je quilt ziet er mooi uit op de foto. Veel succes met de verbouwing.

http://handwerkenzo.blogspot.com/

Heleni zei

Hallo Janine,

Per toeval ben ik op je weblog terecht gekomen. Het ziet er heel gezellig uit.
Onderhand quilt ikzelf een jaar of twintig, dus je kunt wel zeggen een 'oude rot' in 't vak.
Ik ga je volgen want ik wil niks missen.

groet Heleni

Quilt A-Long "Birds around the World"

Ik ga jullie wat vertellen over mijn nieuwe project “Birds around the world” Weet je nog, een paar jaar geleden; de hype om quilts te mak...