zondag 1 augustus 2010

Dagje Volendam en meer....

Vandaag zijn wij vroeg vertrokken richting Volendam.
Ik was daar nog nooit geweest en de kinderen ook niet,
dus besloten wij gisteravond, vandaag naar Volendam te gaan.

Het begon al met heel mooi weer, Dat geeft al een goed gevoel, en een goed begin.

Wij zijn begonnen met het Volendamse Museum....
niet groot maar voor de kinderen een bron van vermaak, geef ze een bakje met verschillende sigaarbandjes, een blaadje en een potje lijm.
en ze zijn helemaal tevreden.

Er was natuurlijk heel veel te zien over de kledendracht,
maar dat vonden de kids maar rare kleding.
Zo ga je er toch niet bij lopen mam!!! dat ziet er niet uit!!!
(hoe bedoel je een eigen mening)
Ze zijn dus ook niet verkleed gegaan, mama had dus geen leuke foto van de kinderen in kledendracht.

.











Ook hebben wij heerlijk langs de winkeltjes en de haven gelopen, dat ziet er ontzettend leuk en gezelig uit.

Maar ook hebben wij verse gerookte paling gehaald en die lekker opgegeten op de dam aan het water, zittend in het gras...wat wil je nog meer?


En het was heerlijk....

Qua aankopen heb ik mezelf kunnen beheersen,
Praktisch ieder winkeltje heeft daar hetzelfde
klompjes, molentjes en houten tulpen.


Ik vond in een klein winkeltje een schattig ovaal doosje.
Voor mijn randjes, kantjes en bandjes.


En meer heb ik niet gescoort.....goed hè?

Aan het einde van de dag zijn we nog met z'n viertjes en Suus (want ook die was mee) wat gaan eten tegenover het Volendams Museum en daarna weer richting huis gegaan.
We hebben een heerlijke dag gehad.

Even nog wat nieuws op quiltgebied, mijn kussentje met stitchery is klaar.
en ga nu verder aan mijn andere stitchery "the Gypsy caravan".

Iedereen een fijne avond toegewenst.
groetjes van mij, Janine

Geen opmerkingen:

Quilt A-Long "Birds around the World"

Ik ga jullie wat vertellen over mijn nieuwe project “Birds around the world” Weet je nog, een paar jaar geleden; de hype om quilts te mak...