zaterdag 6 maart 2010

Goedemorgen iedereen,

Vandaag zal ik eens uit de doeken doen hoe ik aan het idee gekomen ben om te gaan denken aan een longarmmachine. Het begon allemaal op de tentoonstelling in rijswijk (maart 2007).
Mijn schoonmoeder en ik waren een rondje aan het lopen om te kijken naar de quilts die er toen hingen.
Wij kwamen toen langs de stand van APQS (longarmmachines) zij stonden daar met een machine te demonstreren, mijn schoonmoeder zei tegen mij, joh dat moet je is proberen.........Ik denk dan nee hoor, want dat kan ik niet, en dan al die mensen om je heen.
maar goed toch heeft ze mij over kunnen halen, en daar ging ik dan.

Lieve quilters dit was een waanzinnige ervaring. Ik ging erachter staan en wist van de hele wereld niets meer.
Ik hoorde niemand meer om me heen en ging gewoon mijn gang.
Er was af en toe iemand die aan mij vroeg doe is dit patroon of dat patroon het was geweldig.
De dames die ook bij die stand hoorde:  Sue Patten en Claudia Pfeil (volgens mijn schoonmoeder)
waren met stomheid geslagen. Ze vroegen aan haar hoe lang ik dit al deed, en wat heeft ze voor een machine?
Dus wij keken elkaar aan en ze zei dit is de eerste keer dat ze erachter staat.
Nou ik zal jullie de rest van het gesprek besparen, want ik vind het raar om mezelf helemaal op te hemelen zoals hun zij deden.
Die zelfde dag hebben wij het er natuurlijk veel over gehad. Ik ben nog een paar keer teruggelopen maar ja het is geen pakje boter wat je dan aan zou schaffen.

Er gingen wat dagen voorbij en kreeg toen het aanbod om les te komen volgen bij Claudia Pfeil in Krefeld.
Sue Patten zou daar ook les komen geven.
dus ben ik een week lang in Juli 2007 naar Krefeld gegaan.
Ik heb daar heel veel geleerd en het was echt een ervaring op zich. Op dat moment hadden wij de machine nog niet gekocht.

Jullie begrijpen het natuurlijk al ik wilde die machine.....
op 28 september 2007 hebben wij de machine gekocht ( APQS Millenium) 
En wat was ik blij.

Om de machine bij mij thuis kwijt te kunnen moesten er wel de nodige verbouwingen worden gedaan.

Half januari was het zover........... de machine kwam. (SPANNEND).
Onze mannen hebben de machine zelf geinstalleerd.

Ja en dan.... niet nadenken gelijk beginnen.
Ik had al een aantal opdrachten in de rij staan dus ik ben direct in het diepe gesprongen en begonnen.

De machine staat inmiddels in de winkel ('t Quiltgebeuren) en is daar beter op zijn plaats de klanten kunnen het nu ook zien en vinden het heel erg interressant.
De machine levert nu veel meer op, en dat is natuurlijk wel de bedoeling.
dit was in het kort hoe de longarmmachine tot stand gekomen is


Groetjes van mij,
Janine

Geen opmerkingen:

Quilt A-Long "Birds around the World"

Ik ga jullie wat vertellen over mijn nieuwe project “Birds around the world” Weet je nog, een paar jaar geleden; de hype om quilts te mak...