donderdag 11 maart 2010

***Geen quilt maar een deur***


Achter deze deur is de quiltkamer van mijn schoonmoeder (Willy).
De mandjesblokken had ze al gemaakt in 1998. In ieder blok zit een stofje van Den Haan & Wagenmakers gecombineerd met Mission valley ruitjes en streepjes.
Sinds afgelopen jaar kreeg ze de kriebels en moest de quilt maar eens afgemaakt worden. zo gezegd zo gedaan het was een flinke top geworden. Mijn schoonvader had al tegen haar gezegd "Ik ga niet onder dat zware ding liggen hoor" slik slik ojee wat moet ik er dan mee doen. Al snel was ze eruit het wordt een "DEUR" voor mijn naaikamer.

Maar ja .... Hoe breng je dat dan?
wachten op een geschikt moment.
en niet omdat het een moeilijke man is hoor, maar je bedenkt wel eens wat, de rest moet het er wel mee eens zijn, toch?

Terwijl ze tegen mijn schoonvader zei; joh Theo ik zou die deur er wel uit willen, want dan kan ik mijn quilt hier ophangen aan een stoere metalen roede....

Hij pakte de deur vast, tilde hem uit de scharnieren en weg was de deur?????????

Na zoveel jaren samen, werd ze toch nog verrast.

Ik heb de deur gequilt op de Longarmmachine. Met een zelfbedacht allover patroon en het past heel mooi bij deze quilt.
Groetjes van mij, Janine

4 opmerkingen:

conny's quilts en creaties zei

Wat een origineel idee om een quilt als deur te gebruiken! Een heel mooie quilt trouwens!

nellie S zei

wat een goed idee

quilting Jeannet zei

Ik heb hem zien hangen voor de deur bij Willy, vond het echt een prachtstuk, ik heb ook nog net een deur er uit gehaald tussen de keuken en de eetkamer, misschien een nieuw ideetje.....

groetjes, Jeannet

Quibi zei

Wat een geweldig idee! De quilt is prachtig geworden en heeft zo een pripma plekje gekregen, toch?

groetjes, Yvonne

Quilt A-Long "Birds around the World"

Ik ga jullie wat vertellen over mijn nieuwe project “Birds around the world” Weet je nog, een paar jaar geleden; de hype om quilts te mak...