dinsdag 4 november 2014

Appliqueren en vakantie.....

Lieve Bloggers,

Ik ben heerlijk een weekje op vakantie geweest naar Frankrijk! we hebben het heerlijk gehad, en ook nog eens prachtig weer. Wat wil een mens nog meer.

De dag voordat ik naar Frankrijk ging, ben ik bij Dorry geweest van Quilt-it & Dotty
Susan Smith gaf daar namelijk 2 dagen les en heeft al haar quilts aan ons geshowt.
We hebben het heel erg gezellig gehad. Dage 2 heeft Willy voor mij overgenomen, want ik vertrok om 04:00 uur richting Viva la France......erg vroeg!

Maar eenmaal onderweg ging het prima! en we hebben heerlijk op ons gemakkie gereden....dachten wij! totdat we een leuke liefdesbrief door de brievenbus kregen, en dat is nog niet eens zo erg, maar dit was op de heenweg.....en op de terugweg ben ik ook geflitst....!!!! oh oh oh das nie best....!!

Wij laten onze dag er niet door verzieken, dus over tot de orde van de dag.
Ik heb namelijk iets leuks te vertellen;

Tijdens mijn vakantie heb ik me vooral bezig gehouden
d.m.v. het uitproberen van diverse verschillende applicatie technieken.
En er zijn er nog al wat.

Nu is het zo! dat ik heel graag een Applicatieclub wil starten.
Je leert dan iedere maand weer een andere techniek qua appliqueren.
je bent bezig met je eigen project (op applicatiegebied)
Denk dan aan 1 van de mooie antieke applicatiequilts, of the Stonefield, 
Dear Jane of natuurlijk onze eigen R.O.M. enz. enz.


Iedereen loopt wel een tegen een probleempje aan, en hoe fijn is het dan, 
om gezellig met elkaar nieuwe technieken te leren?
en er zijn er wat op applicatiegebied.
Tips and Tricks! iedereen kan bij ons terecht.
Ik ben tijdens de club zelf aanwezig.

Daarbij gaan we ook een beetje een gezamenlijk project doen...
diegene die meedoen met de club krijgen iedere maand een applicatie patroontje van mij, 
die jullie op een achtergrond lap kunnen appliqueren, leuke, kleine, schattige patroontjes.
En uiteindelijk zitten dan alle applicatietechnieken dan in één quilt verwerkt.
(gewoon een extraatje)

De club zal beginnen op de vrijdag 14 november a.s.
van 10:15 tot 12:15 uur
Locatie: De Quilthoeve in Naaldwijk
Kosten van deze ochtend zijn 7,50 per keer.
Mocht u zich op willen geven, neem dan even contact op via de MAIL
Ik heb er heel veel zin in, en jullie hopelijk ook!

Data: vrijdagochtend 14-11, 19-12-2014 
en in het nieuwe jaar16-1, 13-2, 13-3, 17-4, 15-5, 19-6-2015
 
Veel liefs Janine

1 opmerking:

harada57 zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.

Quilt A-Long "Birds around the World"

Ik ga jullie wat vertellen over mijn nieuwe project “Birds around the world” Weet je nog, een paar jaar geleden; de hype om quilts te mak...