donderdag 20 mei 2010

Bijna af...!!! pffffffff

Toen ik voor de allereerste keer op een quilttentoonstelling was geweest. (daar is het begonnen). Toen probeerde Willy (mijn schoonmoeder) mij al te besmetten met het quiltvirus en........... het is haar gelukt.
Wij liepen toen langs een standje van "The Windmill" en zag daar een waanzinnig leuk quiltje het heten
"Klaas vaak" Ik was er helemaal weg van. Maar liep voorbij... want ik ging natuurlijk niet quilten!!!!!

Maar je gaat er over na denken, en gaat dan beseffen dat het wel een heeeeel leuk quiltje is,
en waarom zou je het niet proberen... toch!!

Willy zei tegen mij, weet je wat je bent bijna jarig je krijgt het stofpakket van mij,
dus ik was om en ging natuurlijk na een aantal tips van Willy aan de slag.
Ik kon niet meer stoppen en heb achter elkaar dat quiltje in elkaar gezet (met de hand)
gesandwiched en het binnenstuk met de hand gequilt en 2 stukken rand maar toen...

Het stagneerde, ik kon me er niet meer toe zetten om het af te maken,
dat duurde en duurde.
Ik had tegen mezelf gezegt dat ik hem ooit aan mijn oma zou geven,
want ze vind altijd alles mooi wat ik maak, en ik gun het haar ook.

Nu is er een nicht van mijn schoonmoeder die heeft de quilt voor mij afgemaakt met de hand,
en hij is echt super geworden.
Krijg ik even spijt als ik die weg geef, dus daar moet ik nog even over na denken....
De binding moet er nog omheen en dan is hij na 8 jaar af, pfffffffffff

Bij deze Diny heel erg bedankt.
Groetjes van mij, Janine

2 opmerkingen:

pauline zei

Da's nou toevallig Janine, laat dit nu precies het quiltje zijn dat ik in gedachten had om te maken van stofjes die ik in Veldhoven (o,a, bij jou) gekocht heb. Ik had het voorbeeld gezien in een van de boeken van An Moonen. Deze foto is natuurlijk een extra stimulans om er snel aan te beginnen.
Bedankt voor het delen.
Maar wat een fijn gevoel, he? Als er weer eens een AFFO is.
fijne dag nog.

Unknown zei

Hoi Janine,
Ik ben heel trots dat ik deze quilt voor je heb mogen afmaken.Hij is erg mooi en ik wil zeker ook een keer deze quilt gaan maken en dan ook in deze kleuren,hij is prachtig.
groetjes Diny.

Quilt A-Long "Birds around the World"

Ik ga jullie wat vertellen over mijn nieuwe project “Birds around the world” Weet je nog, een paar jaar geleden; de hype om quilts te mak...