maandag 22 maart 2010

*****Dan maar dik*****

Afgelopen vrijdag waren wij uitgenodigd bij onze overburen, om daar lekker te komen eten.
dat was echt fantastisch daar kan menig restaurant niet aan tippen (complimenten voor de chef).

De tafel was mooi gedekt en wij kregen een heerlijk voorgerecht met geitenkaas uit de oven op een lekker stukje brood met wat salade erbij (heerlijk) toen wij daar mee klaar waren kregen wij een servet met een waanzinnige tekst daarop van Annie M.G. Schmidt.   Lees maar......................


Dan maar dik,

Ik hou van aardappels en sju met veel gehak,
ik hou van rolpens en van varkenskoteletten,
ik hou van koffie met veel suiker en gebak,
ik hou van pudding en van warreme kroketten.
En als ik dik wor, nou, dan moet dat maar gebeure,
ik zal beslist niet over kallerien zeuren.

En zonder taartjes is het leven veel te grau
en as je honger heb, dan wor je zo humeurig.
U moet maar denken as u dikker wordt, mevrouw,
je kan nog beter lekker mollig zijn dan treurig.
En as ik dik wor, nou, dan zal ik het wel merke,
ik ga m'n leven niet met rauwe groente werken.

An mijn lijf geen dijeet,
ik blijf ete wat ik eet
en ik doe niet aan de lijn,
al weeg ik tweehonderd pond.
Ik zeg maar, ete is gezond,
ik lust geen kropsla met azijn.
U moet maar denke, net als ik:
dan maar dik,
dan maar dik,
dan maar dik.

Ik vond het zo leuk geschreven, dat ik dat met jullie wilde delen

groetjes van mij,
janine

2 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Leuk Janine, ik heb de servetten ook, ik deel ze meestal uit als ik bv een high tea geef voor mijn verjaardag voor al die slanke dames die op de sportschool zitten.......anders blijf ik natuurlijk met alles zitten en doen ze niet anders dan * zuchten* over hun lijn...en vorig jaar heb ik het op een groot bord gezet aan het begin van de tuin...

groetjes, jeannet

Janine zei

oh wat leuk zeg,
ik vond het echt een waanzinnige tekst.
groetjes janine

Quilt A-Long "Birds around the World"

Ik ga jullie wat vertellen over mijn nieuwe project “Birds around the world” Weet je nog, een paar jaar geleden; de hype om quilts te mak...